سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶
خانه » آخرين اخبار » اشتباهاتی که باعث خراب شدن برنامه لاغری شما می شوند
اشتباهاتی که باعث خراب شدن برنامه لاغری شما می شوند

اشتباهاتی که باعث خراب شدن برنامه لاغری شما می شوند

برنامه کاهش وزن تان را با این اشتباهات خراب نکنید

کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب آرزوی هر انسانی که در سرش رویای لاغر شدن را می پروراند. اگرشما یک برنامه کاهش وزن دارید ولی متوجه می شوید که از آن نتیجه ای نمی گیرید، ممکن است به دلیل وجود اشتباهاتی در برنامه کاهش وزن تان باشد.

اشتباهات در کاهش وزن

ممکن است فردی را دیده باشید که با وجود تمام تلاشی که برای کاهش وزن انجام می دهد، اصلا وزنش پایین نمی آید. باید دانست که نکته های زیادی در این زمینه وجود دارد که باید رعایت شود. در ادامه مطلب به چند نکته در این زمینه اشاره می کنیم.

 

اشتباهاتی بزرگ در کاهش وزن

 

اولین اشتباه در کاهش وزن : کالری غذاها را ملاک قرار ندهید

جدای از این که میزان کالری اصلاً معیار کاملی برای تعیین موفقیت یک رژیم کاهش وزن نیست، این نکته را هم باید بدانیم که بیشتر افراد، کالری مصرفی را اشتباه محاسبه می کنند

 

دومین اشتباه در کاهش وزن : ورزش یکنواخت و تکراری انجام ندهید

اگر شدت ورزش یکنواخت باشد و کم و زیاد نشود، به روند چربی سوزی کمک نمی کند. شدت ورزش را تغییر دهید.

 

سومین اشتباه در کاهش وزن : درخوردن غذاهای سالم، زیاده روی نکنید

باید مقدار غذای سالمی را هم که می خورید، کنترل کنید و زیاده روی نکنید.

 

چهارمین اشتباه در کاهش وزن : به برچسب رژیمی بودن ، اطمینان نکنید

بسیاری از کارخانه ها به منظور خوش طعم کردن خوراکی های رژیمی از افزودنی های دیگری که چاق کننده است ، استفاده می کنند.

 

پنجمین اشتباه در کاهش وزن : ورزش های استقامتی و کاردیو(قلبی،عروقی)را ادغام کنید

چربی فقط از یک ناحیه از بدن برداشته نمی شود بلکه از کل بدن سوزانده می شود. پس این گونه نیست که بتوانید فقط چربی شکم را بسوزانید و چربی نواحی دیگر، دست نخورده باقی بماند.

 

ششمین اشتباه در کاهش وزن : بیش از اندازه ایده‌آل گرا بودن

یک مثل معروف می‌گوید که هدفت را ماه قرار بده که اگر اشتباه هم کردی حداقل به ستارها رسیده باشی.
این یک طرز فکر است ولی در بیشتر اوقات وقتی افراد به حالت ایده‌آل در کاهش وزن نمی‌رسند، کل قضیه را کنار می‌گذارند. شما باید منطقی باشید و بدانید که قرار نیست کلا غذا خوردن را کنار بگذارید. به طور مثال اگر برای شما حذف کامل شیرینی جات از رژیم غذاییتان غیرممکن است، خب مقدار آن را کم کنید. گاهی اگر خودتان را کم‌تر تحت فشار قرار بدهید نتیجه‌ بهتری حاصل می‌شود.

 

هفتمین اشتباه در کاهش وزن : قرار دادن هدف اشتباه

بیشتر افراد با اهدافی مانند این‌ها وزن کم می‌کنند : “کاهش وزن در ۶ هفته.”، “به سرعت دو سایز کم کنید.”، “کاری کنید که جین‌های تنگ اندازه‌ی شما بشوند.” این اهداف آزار دهنده هستند و باعث می‌شوند شما به زودی خسته شوید و کار را رها کنید. در عوض یک هدف طولانی مدت برای خودتان قرار دهید که در لیست روزانه‌ خود هم بتوانید پیشرفت‌تان را ببینید و آن را جشن بگیرید. به طور مثال هدف خود را چیزهایی مثل این‌که امروز ۲۰ دقیقه می‌دوم یا ۵ وعده سبزیجات می‌خورم قرار بدهید. شما می‌توانید در دست‌یابی به این اهداف کنترل داشته‌باشید و در نهایت هم به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

 

هشتمین اشتباه در کاهش وزن : فکر کنید که روشی که برای یک نفر پاسخگو بوده برای همه همینطور است

خیلی از افراد فکر می‌کنند که رژیم‌هایی که برای افراد خاصی مانند آن‌هایی که حساسیت‌های غذایی دارند اثر بخش بوده، برای همه موثر است. یا اینکه آن‌ها فکر می‌کنند که چون دوستشان با استفاده از رژیم الف یا ب توانسته‌است وزن کم کند پس آن‌ها هم با همان روش موفق می‌شوند. این کار اشتباه است. بدن هر فرد به مواد غذایی خاصی احتیاج دارد و روانشناسی افراد هم متفاوت است. پس رژیم شما هم باید متناسب با این موارد باشد. این اعتقاد جدی دکتر آلبرز است.

 

نهمین اشتباه در کاهش وزن : دسته‌بندی کردن مواد غذایی به دو دسته‌ی “خوب” و “بد”

حذف کامل غذای “بد” ممکن است باعث هوس‌های غیرقابل کنترل برای آن‌ها شود که در نهایت باعث اضافه وزن هم می‌شود. همچنین شما ممکن است در مصرف غذای خوب هم زیاده روی کنید. مثلا مقدار زیادی توت بخورید و قند خونتان افزایش پیدا کند. مقدار زیادی آووکادو بخورید و در نتیجه کالری بیشتری از آن‌که می‌سوزانید به شما برسد. راه درست این است که یک روش مناسب برای محاسبه‌ی میزان انرژی مواد غذایی پیدا کنید و به همان اندازه از غذا استفاده کنید.
منبع : khorasannews.com/sabkezendegee.i

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز