نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶
خانه » سرگرمی » خواندنی و دیدنی » کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟
کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟

کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟

کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟

کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟

کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟

مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

نگین جنوب:کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟این سوال امشب برنامه خندوانه ۲ شهریور ۹۵ با حضور بهداد سلیمی است

کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟

۱ – گسترش و ایجاد مشاغل جدید

۲ – توقف واردات

سلام به شما کاربران گرامی؛ شما هرشب می توانید برای پیدا کردن جواب های سوال برنامه خندوانه به سایت نگین جنوب مراجعه کنید . تشکر از بازدید شما.

پاسخ این سوال گزینه « ۱ » است

الف:مزایای اقتصادی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۱- حفظ مشاغل موجوددربخش های تولیدی، بنابراین حفظ وضع موجود اشتغال درکشور

۲- گسترش وایجاد مشاغل جدید به واسطه فراهم شدن تقاضای جدیدبرای محصولات موجود وخدمات جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری

۳- گسترش چرخه های تولید به صورت مستقیم وغیر مستقیم بنابراین تقویت بنیان های امنیتی و دفاعی کشور

۴- افزایش توان پولی، مالی و اعتباری کشور و افزایش قدرت وام دهی به سایر کشورها

۵- افزایش درآمد های ناشی از مالیات و افزایش منافع جمعی مردم

۶- سالم سازی و تقویت فرآیند های تولید، توزیع و مصرف کشور

۷- صرفه جویی های اقتصادی بواسطه استفاده بهینه از تجهیزات تولید و صرفه جویی های ناشی از مقیاس تولید

۸- کاهش قیمت تمام شده محصولات بواسطه تولید انبوه

۹- رقابتی شدن فضای کسب و کار و بدنبال آن افزایش منافع مردم

۱۰- تقویت بورس اوراق بهادار به واسطه افزایش قدرت تولیدی و مالی شرکت ها

۱۱- استفاده و بکارگیری سرمایه های خرد و کلان آحاد جامعه و امکان سرمایه گذاری آن در بخش های تولیدی

۱۲- جلوگیری از انتقال سرمایه ها به خارج ازکشور بواسطه فراهم شدن زمینه های بکارگیری سرمایه ها در فرآیند تولیدات داخلی

۱۳- جذب سرمایه های خارجی به دلیل صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاران

۱۴- کاهش وابستگی ارزی به کشور های بیگانه وتقویت پول ملی واتکاء به آن در معاملات و مبادلات اقتصادی

۱۵- حرکت بخش های اقتصادی به سمت تجارت واقعی و کاهش واسطه گری های زائد

۱۶- کاهش حجم و وزن اقتصادزیر زمینی وحرکت به سمت شفافیت اقتصادی

۱۷- افزایش درآمدهای مردم وانگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های مطمئن

۱۸- کمک به مثبت شدن تراز تجاری کشوربه دلیل کاهش نیازهای وارداتی

۱۹- مقابله با تحریم های اقتصادی کشورهای دیگر و افزایش توان اقتصادی وبالارفتن قدرت چانه زنی در معاملات بین المللی

۲۰- کاهش وابستگی به درآمد های نفتی در مصارف جاری کشور و زمینه سازی سرمایه گذاری در آمدهای نفتی برای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری های کلان

۲۲- کاهش صادرات مواد خام و بسترسازی ایجاد و افزایش ارزش افزوده بر روی مواد خام در کشور

۲۳- افزایش درآمد های دولت بواسطه افزایش فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور

۲۴- کاهش نقش تصدی گری دولت بواسطه فعال شدن بخش های خصوصی و تعاونی  و بنابراین شکل گیری ساختارهای نظارتی دولت به عنوان وظیفه اصلی حوزه حاکمیت

۲۵- کاهش تورم به واسطه افزایش تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا

۲۶- تخصیص بهینه منابع مالی و سرمایه ای و سازوکارهای تولید، توزیع و مصرف در کشور

۲۷- جلوگیری از انتقال ارز بواسطه تامین نیازها از تولیدات داخلی و تقویت صادرات و کسب مزیت رقابتی در جهان

۲۸- کاهش مشکلات مربوط به حمل و نقل و گمرک ناشی از واردات کالا و کاهش تورم ناشی از کمبود عرضه بواسطه افزایش تولید

۲۹- امکان حضور واقعی در مناطق آزاد تجاری جهان بواسطه افزایش تولیدات داخلی و بالا رفتن قدرت رقابت جهانی و تقویت صنایع دستی و بستر سازی جذب گردشگر خارجی

۳۰ – بازسازی وبهسازی سیاست های مالی و پولی کشور بواسطه ضرورت های اجتناب ناپذیر

 ۳۱- برقراری روابط منطقی در تقاضا و عرضه محصولات بنابراین تعادل قیمت ها و تأمین منافع جامعه

ب: مزایای فرهنگی و اجتماعی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۳۲- گسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی داخل کشور بواسطه مصرف محصولات ملی و محلی

۳۳- افزایش اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرهنگی و اجتماعی و کاهش آثار تحریم های جهانی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی جامعه

۳۴- تقویت باورهای اسلامی– ایرانی و ملی و کاهش وابستگی های فرهنگی و اجتماعی به بیگانه و احساس همزاد پنداری از طریق مصرف کالاهای ایرانی در بین مردم

۳۵- جلوگیری از آثار مخرب مصرف کالاهای خارجی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بواسطه مصرف تولیدات ملی

۳۶- حفظ آثار فرهنگی جامعه برا ی نسل حاضر و نسل های آینده و فرهنگ سازی کار و تلاش و خدمت به کشور

۳۷-  دفع فرهنگ بیگانه و تأثیر گذاری بر فرهنگ بیگانه از طریق انتقال تکنولوژی و صادرات به کشورهای دیگر

۳۸- خنثی سازی حملات فرهنگی دشمن در جنگ نرم و کاهش ناهنجاری های اجتماعی بواسطه کاهش تورم و بیکاری

۳۹- نهادینه کردن استقلال فرهنگی و اجتماعی به واسطه استقلال تولیدی و اقتصادی

۴۰- محصولات تولید شده به دست مردم مسلمان کشور و بنابراین اطمینان به رعایت الزامات اعتقادی در فرآیندهای تولید که فقدان آنها می تواند اثرات وضعی نامطلوب بر مصرف کننده برجاگذارد

۴۱- احساس هویت ملی بنابراین تلاش در جهت تکریم ایرانی بودن وغرور ملی

۴۲- ارائه الگوئی عینی وعملیاتی برای سایر کشورهای مسلمان جهان از طریق دستیابی به اهداف مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بواسطه حمایت و مصرف تولیدات داخل

۴۳- تقویت فرهنگ شیعه – مسلمان و ایرانی به جای تقویت فرهنگ های بیگانه و الحادی

۴۴- کاهش مشکلات فرهنگی بواسطه ی کاهش جابجایی های غیر ضروری نیروی انسانی در بخش های تولیدی

۴۵- فرهنگ سازی مصرف تولیدات ایرانی و انتقال سینه به سینه این فرهنگ به نسل های آینده

ج: مزایای علمی، آموزشی و پژوهشی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۴۶- بومی شدن تکنولوژی های مختلف در حوزه تولید از طریق آزمون و مهندسی معکوس

۴۷- بومی شدن علوم مختلف از طریق بکارگیری آن ها در عرصه تولید وعمل

۴۸- آزمون نظریه های علمی در صحنه تولید و استخراج نتایج علمی و کاربردی از آن ها و در نتیجه تبدیل آن ها به متون علمی مورد نیاز بخش های مختلف دانشگاهی کشور

۴۹- آزمون تجارب جدید در حوزه تولید و به دنبال آن افزایش توانمندی های علمی و کاربردی

۵۰- برقراری ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه بواسطه احساس نیاز اجتناب ناپذیر هر دوی آنها به همدیگر

۵۱- امکان تبدیل شدن دانش به ثروت و تجاری شدن علوم مختلف

۵۲- شکوفا شدن استعدادهای فردی، جمعی و سازمانی در فرآیندهای تولید

* دکتر علی کاظمی- عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان

۵۳- عدم ترس از شکست و تلاش برای کسب تجربه از شکست ها برای موفقیت های آینده در عرصه تولید

۵۴- آموزش ویادگیری علمی – تجربی نیروهای انسانی در فرآیندهای تولید، توزیع و مصرف

۵۵- توسعه نیروی انسانی و افزایش توانمندی ها و مهارت های مورد نیاز آن ها در عرصه های مختلف تولید

۵۶- فراهم شدن و امکان اصلاح و بازسازی ساختارهای خرد و کلان مدیریتی کشور بواسطه نیازهای اجتناب پذیر

۵۷- استفاده بهینه از منابع انسانی وتحقق شایسته سالاری در فرآیندهای مختلف تولید و برقراری عدالت سازمانی در حوزه نیروی انسانی

۵۸- صادرات دانش بومی  وتوانمندی های تکنولوژیکی به سایر کشورها

۵۹- تخصصی شدن تولیدات بنابراین تقویت مبانی علمی و کاربردی حوزه تولید در کشور

۶۰- افزایش کیفیت و کمیت تولید با استمرار آن و کشف و اجرای راه حل های بهتر در تولید

۶۱- افزایش اعتماد مردم به تولیدات بواسطه ورود متخصصان به عرصه های تولید کشور

د: مزایای محلی و استانی ناشی از تولید ملی و حمایت از کا ر و سرمایه ایرانی

۶۲- جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرهای دیگر به واسطه فراهم شدن زمینه های تولید محلی و استفاده بهینه ازظرفیت ها وامکانات محلی و استانی در کشور

۶۳- جلوگیری از فرار مغزها به سایر کشورها بواسطه  فراهم شدن امکان بکارگیری تخصص ها در بخش های مختلف تولیدی کشور

۶۴- استفاده از نیروهای انسانی متخصص محلی بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات

۶۵- افزایش جذب گردشگران اقتصادی، فنی و فرهنگی به کشور بواسطه افزایش قدرتمندی های تولیدی و اقتصادی کشور

۶۶- بستر سازی توسعه پایدار در ابعاد خرد و کلان در بخش های ملی و محلی

ر: مزایای سیاسی و قانونی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۶۷- تقویت قدرت چانه زنی نظام و کشور در عرصه های بین المللی در حوزه مسائل سیاسی امنیتی

۶۸- کاهش فشارهای سیاسی بیگانگان و تنظیم شدن قوائد بازی های سیاسی در جهان به نفع کشور

۶۹- بستر سازی تحقق برنامه های پنج ساله و چشم انداز بیست ساله کشور

۷۰- ارائه چهره مثبت سیاسی در عرصه های جهانی بواسطه قدرت تولیدی بنابراین افزایش اعتبارات جهانی و افزایش قدرت پول ملی

۷۱- اصلاح و بازسازی قوانین حوزه های اقتصاد و تولید به واسطه احساس نیاز کشور به آن ها

۷۲- وضع قوانین، آئین نامه و دستورالعمل های مورد نیاز در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور به دلیل ضرورت های اجتناب ناپذیر

۷۳- ایجاد ابزارها و ساختارهای نظارتی کارآمد بر عملکرد بخش های تولیدی و تلاش مسئولین برای آسان سازی فرآیندهای تولیدی و اقتصادی کشور

۷۴- رعایت شرایط احراز افراد و سازمان ها برای ورود به بخش های تولیدی و اقتصادی بر اساس الزامات و شرایط مورد نیاز و به هنگام

ز: مزایای بازاریابی و بازارداری ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۷۵- دسترسی راحت به خدمات پس از فروش در عرصه های مختلف تولید

۷۶- دسترسی تولیدکنندگان به نیازهای واقعی مردم

۷۷- تنوع تولیدات و تأمین نیازهای آحاد جامعه و طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه

۷۸- کاهش زمینه های رانت خواری و دریافت پورسانت های کلان بواسطه خریدهای غیر ملی

۷۹- نوسازی و بازسازی خطوط تولید و به روز شدن آن ها و بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات

۸۰- مصرف محصولات داخلی و انتقال نقطه نظرات مصرف کننده به بخش تولید باعث بسترسازی اصلاح و رفع معایب کالا می گردد

۸۱- ارائه محصولات براساس سلیقه مصرف کنندگان بنابراین رعایت اصول بسته بندی و ظاهر زیبا

۸۲- اصلاح و بازسازی مستمر تولیدات بنابراین دستیابی به کیفیت مورد نیاز، مشابه و بهتر از کالاهای خارجی

۸۳- تکریم و حمایت واقعی از مصرف کننده به جهت تأمین شرایط آن ها

۸۴-فراهم شدن رضایت مشتری بنابراین وفاداری به خرید و تکرار آن

۸۵- فراهم شدن زمینه تبلیغات دهان به دهان بواسطه مصرف تولیدات ملی

۸۶- جهانگرایانه شدن محصولات ایرانی و حضور و نفوذ در بازارهای جهانی

۸۷- افزایش قدرت چانه زنی کشور در ورود به سازمان تجارت جهانی

۸۸- حذف بخش های زائد اداری و تلفیق و ترکیب بخش های موازی در ساختارهای اداری و تولیدی

۸۹- کاهش مشکلات کارگری در بخش های تولیدی

۹۰- افزایش قدرت پاسخگوئی بخش های اداری و دولتی بواسطه درخواست های مستمر و دائمی بخش های تولید

۹۱- تقویت و گسترش ارتباطات درون و برون سازمانی

گردآوری: سایت تفریحی و سرگرمی نگین جنوب

کدام گزینه از مزیت های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟
5.00/55
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز