دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی و بهداشتی » سلامت خانواده » اندام ایده ال مردان و زنان با رعایت این نکات در زندگی
اندام ایده ال مردان و زنان با رعایت این نکات در زندگی

اندام ایده ال مردان و زنان با رعایت این نکات در زندگی

اندام ایده ال زنان و مردان با رعایت این نکات در زندگی

the-ideal-treatment-of-men-and-women-in-life

تناسب اندام زنان – محاسبه تناسب اندام – تناسب اندام مردان – تناسب اندام بانوان

تناسب اندام با ورزش – تناسب اندام و لاغری – تصاویر تناسب اندام – تناسب اندام چیست

شما می توانید با تغییر روش زندگی، تغذیه صحیح و ورزش به وزن مناسب برسید. علاوه بر آن، زندگی راحت و سلامت را برای خود فراهم می کنید.
۱- آب زیادی بنوشید. در هنگام گرسنگی، آب بنوشید. آب، مواد زائد را از بدن دفع می کند و علاوه بر آن جلوی خوردن زیاد غذا را می گیرد. لازم به ذکر است که، نوشیدنی های کافئین دار ، همانند آب عمل نمی کنند.
۲- لقمه را آرام بجوید و اجازه دهید تا معده پُر شود. ۱۵ دقیقه وقت لازم است تا معده به فرد بگوید که پر شده است.
۳- میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید.

۴- کربوهیدرات ساده را کنار زده و به جای آن کربوهیدرات پیچیده مصرف کنید. کربوهیدرات ساده مانند: قند، شکر، آبنبات، نان سفید و بدون سبوس. کربوهیدرات پیچیده از قبیل: نان سبوس دار ، آجیل، غلات.
۵- پروتئین، برای رشد عضلات و سوخت و ساز بدن لازم است.
۶- مصرف چربی را کم کنید، ولی آن را از رژیم غذایی خود حذف نکنید، زیرا چربی برای سلامت پوست و مو، غشای اعضای بدن و … لازم است.
۷- احساسات خود را در هنگام غذاخوردن کنترل کنید.
۸- پُرخوری نکنید.
۹- بیشتر افراد هنگام تماشای تلویزیون زیاد غذا می خورند، لذا در هنگام غذاخوردن جلوی تلویزیون ننشینید.
۱۰- می توانید به جای استفاده از ماشین، پیاده به سر کار خود بروید.
۱۱- سریع تر از همیشه راه بروید.
۱۲- می توانید از پله به جای آسانسور استفاده کنید.
۱۳- همیشه زودتر از ماشین پیاده شوید و باقی مسیر را پیاده بروید.
۱۴- مدت زمان پیاده روی را زیاد کنید.
ورزش هایی که می توان برای مقابله با چاقی انجام داد:
– ورزش کردن با فیلم های ورزشی
– باغبانی
– دوچرخه سواری
– شنا
– بدمینتون
– ایروبیک
– وزنه برداری
به طور کلی اگر ۵۰۰ کالری از کالری دریافتی روزانه خود را کم کنید، در هفته معادل ۴۵۴۴ گرم وزن کم خواهید کرد، یا اینکه می توانید ۲۵۰ کالری از غذا را کم کنید و ۲۵۰ کالری را از طریق ورزش از دست بدهید.
برای تنظیم برنامه غذایی باید وزن تان را نیز اعلام نمایید تا راهنمایی تان نمایم.

تناسب اندام با ورزش – تناسب اندام و لاغری – تصاویر تناسب اندام – تناسب اندام چیست

تناسب اندام زنان - محاسبه تناسب اندام - تناسب اندام مردان - تناسب اندام بانوان

حال ۷ راهکار برای افزایش متابولیسم بدن را برایتان ذکر می کنم :

۱- صبحانه را حتماً بخورید:
برای افزایش متابولیسم بدن، همیشه اول صبح، صبحانه را بخورید. اگر شما تا وسط صبح (یعنی حدود ساعت ۱۰) یا بعد از ظهر چیزی نخورید، متابولیسم بدنتان آهسته و کند می شود. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن شما مانند افزودن هیزم به اجاق است، یعنی همانطور که هیزم چوبی، اجاق را شعله ورتر می سازد، صبحانه نیز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
۲- افزایش تعداد وعده های غذایی :
به جای ۳ وعده غذایی، ۴ تا ۶ وعده غذایی را با فاصله ی ۲ تا ۳ ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذا را که در سه وعده می خوردید، باید در ۶ وعده بخورید نه اینکه بیشتر غذا بخورید. خوردن مقادیر کم غذا در وعده های متعدد، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.
۳- خوردن غذاهای کم کالری :
سعی کنید از داروهای افزایش دهنده متابولیسم بدن استفاده نکنید. به جای آنها از مواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی ها میوه ها و غلات سبوس دار استفاده کنید.
۴- ورزش کردن:
اگر شاغل هستید سعی کنید روزانه مقداری از مسیر کار خود را پیاده بروید. به جای استفاده از آسانسور، از پله ها استفاده کنید. به جای سوار شدن به ماشین، پیاده روی کنید. سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت ورزش یا پیاده روی کنید تا انرژی بدنتان را بسوزانید. به جای اینکه پول خود را صرف خرید داروهای قلابی لاغری کنید ، هفته ای ۳ تا ۴ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده روی کنید. این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم است.
۵- هیچ وقت گرسنه نمانید:
اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می خواهید لاغر شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می شود متابولیسم بدنتان به سرعت پایین بیاید. هیچ وقت برای ۵ تا ۶ ساعت بین وعده های غذایی خود گرسنه نمایند.
۶- برنامه غذایی منظمی داشته باشید:
وعده های غذایی کم حجم خود را با فاصله ی زمانی مشخص از یکدیگر مصرف کنید. هیچ وقت، هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید و در یک وعده کمتر از مقدار مشخص شده، غذا نخورید، زیرا این کار باعث می شود برای رفع گرسنگی خود تنقلات پرکالری و بی فایده را مصرف کنید که باعث افزایش وزن شما می شوند.
۷- روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید:
مصرف آب به مقدار کافی باعث می شود دستگاه گوارش بدن کار خود را به خوبی انجام دهد و هضم و جذب مواد غذایی به نحو موثر انجام شود. بنابراین از بروز یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. همچنین باعث حفظ شادابی پوست می شود، زیرا ممکن است با رژیم گرفتن پوست کمی حالت طراوت خود را از دست بدهد.

موفق باشید.

راه های افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغر شدن

“متابولیسم” یا “سوخت و ساز” بدن در بعضی افراد بطور ژنتیکی بالاست (این افراد هر چقدر هم غذا بخورند، چاق نمی شوند) و در بعضی پایین است (این افراد با خوردن کمترین غذا چاق شده و به آسانی لاغر نمی شوند) و در بعضی افراد معمولی است.
علل پایین بودن متابولیسم بدن شامل موارد زیر است :
۱- گرسنگی
۲- رژیم غذایی کم کالری
۳- خوردن زیاد غذاهای شیرین مثل شیرینی ها، آب نبات، نوشابه، ژله و کیک ها در طی روز.
۴- ورزش نکردن و کمبود فعالیت بدنی
۵- کم کاری تیروئید

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز